maandag 24 november 2014

“Minoes”…


… las ik in de beschrijving van het Facebook-evenement “Filmavond”. Ik kon me niet voorstellen wat voor een film het kon zijn, maar ik wilde er in elk geval aan deelnemen, omdat ik het een goede en gezellige mogelijkheid vond mijn taalkennis te verbeteren. En ik had gelijk: we hadden een leuke tijd samen, met koekjes. J

De film gaat over een journalist, Tibbe, die niet aan de eisen van zijn baas kan voldoen. Hij staat op een tweesprong: hij moet iets geweldigs produceren of hij zal zijn baan verliezen.

Eerst lijkt de opdracht niet te doen maar dan ontmoet Tibbe juffrouw Minoes, een kat in het lichaam van een vrouw. Deze ontmoeting verandert het leven van Tibbe. Het is een aardig verhaal op grond van het kinderboek Minoes van Annie M. G. Schmidt, dat in 1970 is geschreven.

Wil je ook in gezelschap Nederlandse film’s kijken, glimlachen en koekjes eten? Dan moet je naar het komende filmavondje komen!

Anna Surman - BA2

(eindredactie stud.ass.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten